loading...

دوربین مداربسته / اخبار تکنولوژی های صنعت حفاظت تصویری

دوربین مداربسته / اخبار تکنولوژی های صنعت حفاظت تصویری / دوربین مدار بسته

ghaem بازدید : 47 یکشنبه 01 اسفند 1400 نظرات (2)


دوربین مداربسته ضد آب

 

 

دوربین مداربسته ضد آب : دوربین های مداربسته را از نظر نصب در محیط های مختلف به دو دسته کلی indoor  و outdoor تقسیم می شوند. همانطور که از اسم این دو دسته بندی مشخص است، دوربین های مداربسته indoor برای نصب در محیط های داخلی و سربسته مورد استفاده قرار می گیرند و دوربین های مداربسته  outdoor مناسب برای نصب در محیط های باز و روباز هستند. قاعدتا دوربین های مداربسته  outdoor نسبت به مدل های داخلی باید از طراحی متفاوت و قابلیت ها و استقامت بیشتری برخوردار باشند تا در شرایط باران، باد و دیگر تغییرات محیطی بتوانند بدون اختلال تصاویر مناسبی به ما ارائه دهند.

 

همانطور که در سطور قبل اشاره کردیم دوربین های مداربسته  outdoor باید به شکلی طراحی شوند که از نفوذ آب و گرد و غبار به داخل دوربین جلوگیری کنند اجزای حساس داخلی دوربین از این طریق از تخریب محافظت شوند. از آنجا که این دوربین ها باید در مقابل بارندگی از ورود آب به اجزای داخلی خود جلوگیری کنند به دوربین های ضد آب نیز مشهور شده اند. پس در یک کلام دوربین های outdoor باید ضد آب هم باشند و در انواع مختلفی از نظر ظاهر و قابلیت های مختلف با نام های متفاوتی مانند بولت، باکس و … تولید می شوند.

نکته مهم در خصوص دوربین های مداربسته ضد آب این است که این دوربین ها را نمی توان عایق مطلق در مقابل آب و باران دانست و تنها میزان مقاومت آنها را در برابر گرد و غبار، آب، ضربات احتمالی محاسبه می شود.

 

دوربین مداربسته ضد آب چیست؟

دوربین های مداربسته ضد آب به معنای مطلق ضد آب نیستند بلکه ضد آب بودن برای این دوربین ها بر اساس استانداردهای بین المللی تعریف می شود. پس قبل از خرید دوربین مداربسته ضد آب تحقیق کنید که مقاومت دوربین در برابر نفوذ آب چقدر است.

 

استاندارد بین المللی برای محاسبه مقاومت دوربین در مقابل آب و گرد و غبار را با نام استاندارد IP می شناسیم. این استاندارد مختص دوربین مداربسته نیست و به طور جامع تر نشان می دهد که هر وسیله برقی تا چه میزان در مقابل نفوذ آب از خود مقاومت نشان می دهد. در خصوص دوربین های مداربسته عدد استاندارد IP باید بالای 65 باشد و هر چه این عدد بالاتر برود به این معنی است که دوربین شما مقاومت بیشتری در مقابل ورود آب دارد. اگر عدد استاندارد IP شما به بالای 89 برسد به این معنی است که دوربین مداربسته شما می تواند در داخل آب هم کار کندو خراب نشود.

 

 

 

کاربرد دوربین مداربسته ضد آب

 

همانطور که اشاره کردیم دوربین مداربسته ضد آب برای نصب در محیط های باز استفاده می شود و اگر مقاومت IP دوربین شما بالای 66 باشد دوربین شما در مقابل باران، رعد و برق، تگرگ و گرد و غبار به شکل نرمان مقاوم است. بعد از در نظر گرفتن عدد IP دوربین مداربسته شما باید توجه داشته باشید که دوربین شما باید چه قابلیت های دیگری داشته باشد چرا که صرف ضد آب بودن دوربین به معنای دریافت تصویر با کیفیت و قابلیت های نظارتی مهم نیست.

بنابراین دوربین مداربسته ای که قصد خرید آن را دارید باید تصاویر را با کیفیت قابل قبولی ثبت کند. این ویژگی بسیار مهم است، به ویژه اگر کاربری حساس و مهمی داشته باشید. یک دوربین مداربسته OUTDOOR با کیفیت باید دارای پارامتر های همچون دید در شب، ضد ضربه، نویز گیر و … باشد.

 

 

 بررسی گارانتی ضد آب بودن

ویژگی ضد آب بودن برای مناطقی با آب و هوای بارانی و برفی بسیار هائز اهمیت خواهد بود. این بدین معنا است که دوربین شما باید در فصول بارانی مقاومت خوبی داشته باشد. هنگام خرید دوربین مداربسته توجه داشته باشید که دوربین شما از پارامتر ضدآب بودن پشتیبانی می کند یا خیر. برای چک کردن IP دوربین مداربسته باید به دیتا شیت آن مراجعه کنید.

یکی از مواردی که هنگام خرید دوربین مداربسته باید به آن توجه کنید گارانتی است. شرکت تولید کننده باید تضمین کند که دوربین مدار بسته ضد آب است و می تواند در برابر نفوذ آب و باران مقاومت کند. با استفاده از ضمانت نامه می توانید در صورت بروز مشکل اقدامات لازم را نسبت به تعمیر یا تعویض دوربین انجام دهید. به صورت کلی بهتر است از خرید دوربین های NONAME و فیک که بدون گارانتی در بازار ارائه می شوند خودداری کنید.  ما به شما پیشنهاد می کنیم که اگر قصد خرید دوربین مداربسته را دارید دوربین های مداربسته برند هایک ویژن را انتخاب کنید.

 

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

کاربرد لوله فلکسی در نصب دوربین مداربسته

دوربین مداربسته مخفی

دوربین مداربسته ضد آب

فیلتر ICR در دوربین مداربسته

سیستم روشنایی در شهر هوشمند

 ویدئو بالون (Video Balun) در دوربین مداربسته

دوربین PTZ / قیمت دوربین مداربسته اسپید دام

 AGC در دوربین مداربسته

ghaem بازدید : 52 یکشنبه 01 اسفند 1400 نظرات (0)


دوربین مداربسته مخفی

 

دوربین های مداربسته در اشکال مختلف و با توانایی های متفاوتی در دنیا تولید می شوند. یکی از انواع دوربین مداربسته که در شرایط خاص مورد استفاده قرار می گیرد، دوربین های موسوم به دوربین مداربسته مخفی است. عموما از چنین دوربین هایی برای زیر نظر گرفتن رفتار افراد مختلف و حفاظت از اموال به شکل نا محسوس استفاده می شود. نکته مهم در خصوص دوربین های مداربسته مخفی این است که این دوربین ها را عموما به اشکال و وسایلی می سازند که شبیه دوربین به نظر نمی رسد مانند دتکتور دود، دوربین های لامپی، دوربین های خودکاری و … که قابل تشخیص نیستند.

 

نکته دیگر در خصوص دوربین مداربسته مخفی این است که چنین اسمی در بازار شناخته شده نیست، در اصل دوربین های بسیار کوچکی را می توانید از فروشندگان دوربین های مدار بسته خریداری کنید که با نام دوربین پینهول یا مینیاتوری شهرت دارند. این دوربین ها در سایزهای مختلف تولید می شوند و برای مثال در سایز های کوچک این دوربین ها در ابعاد یک حبه قند تولید می شوند. چنین دوربینی را می توانید در هر شی پنهان کنید و از آن شی به عنوان دوربین مداربسته مخفی استفاده کنید.

 

 

کاربرد دوربین های مخفی

  • نظارت بر عملکرد برخی از پرسنل در مشاغل خاص مانند پرستار کودک و یا مربی مهد
  • در موارد حقوقی و قانونی مانند امور مربوط به پلیس
  • نظارت بر برخی از اموال و دارایی های خاص که در صورت استفاده از دوربین های معمولی سارقین متوجه دوربین شده و اتصال آن را قطع می کنند بهتر است از دوربین مخفی استفاده شود.

 

 

بیشتر بخوانید: نصب دوربین مدار بسته    هایک ویژن

تشخیص دوربین مخفی در یک مکان

 

حال که فهمیدیم دوربین های مداربسته ای وجود دارند که به صورت مخفیانه از حرکات دیگران تصویر برداری می کنند، حتما برای شما هم این سوال پیش آمده است که چگونه می توان فهمید که چنین دوربین هایی در یک مکان نصب شده اند یا نه؟

یکی از راه حل های موجود، دنبال کردن رد سیم کشی های دوربین است که با کمی دقت می توان از روی سیم کشی های موجود وجود دوربین را تشخیص داد. با این حال ممکن است دوربین نصب شده در محل بدون سیم بوده و سیم کشی هم وجود نداشته باشد.

یک راه حل ابتکاری دیگر این است که در اتاق تاریک یک لوله کاغذ توالت خالی و یک چراغ قوه یا چراغ گوشی را برداشته و لوله را مانند دوربین دوچشمی روی یک چشم بگذارید و چشم دیگر را ببندید حال با چراغ قوه محیط را بررسی کنید و از طریق لوله نگاه کنید اگر نور ریز درخشانی دیدی احتمال دارد که در مکان مورد نظر دوربین مخفی کار گذاشته شده باشد.

سومین روش که در برخی موارد به شما کمک می کند این است که فضای مکان مورد نظر را تاریک کنید و با استفاده از گوشی تلفن همراه اقدام به تصویر برداری کنید. اگر دوربین مخفی در مکان مورد نظر نصب شده باشد، در صفحه نمایش گوشی موبایل شما نور ال ای دی این دوربین قابل مشاهده خواهد بود.

 

 

دستگاه آشکار ساز دوربین مداربسته مخفی

به طور کلی چنین دستگاهی در بازار وجود ندارد. البته چنین فناوری هایی وجود دارد  اما دستگاه های بسیار پیشرفته ای به حساب می آیند که هزینه بسیار بالایی داشته و معمولا در دسترس عموم نیستند. کاری که در نهایت می توان انجام داد شامل موارد زیر است که البته بازده صددرصدی ندارند.

  1. جستجوی محیطی: که می تواند از طریق دنبال کردن سیم کشی ها باشد و یا اینکه به صورت فیزیکی هر گونه ردی از وجود دوربین را در محل جستجو نمود.
  2. استفاده از نرم افزار: برخی از نرم‌ افزارهای ساده و رایگان وجود دارند که بوسیله آنها می توانید وجود دوربین‌ مداربسته را با استفاده از گوشی موبایلتان شناسایی کنید.
  • نرم افزار Hidden Camera Detector برای اندروید
  • نرم افزار Hidden Camera Detector برای iOS

 

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

کاربرد لوله فلکسی در نصب دوربین مداربسته

دوربین مداربسته مخفی

دوربین مداربسته ضد آب

فیلتر ICR در دوربین مداربسته

سیستم روشنایی در شهر هوشمند

 ویدئو بالون (Video Balun) در دوربین مداربسته

دوربین PTZ / قیمت دوربین مداربسته اسپید دام

 AGC در دوربین مداربسته

 

ghaem بازدید : 43 یکشنبه 01 اسفند 1400 نظرات (0)


کاربرد لوله فلکسی در نصب دوربین مداربسته
یکی از لوازم پر کاربرد در هنگام نصب دوربین های مداربسته لوله فلکسی یا همان Flexible Tube است. این وسیله از نظر ظاهری لوله ای خرطومی شکل و بسیار منعطف است که از جنس فلز و با مقطعی گرد ساخته می شود. کاربرد اصلی  فلکسی برای محافظت از کابل های الکتریکی برق است که در بسیار از نصب های ضروری می باشد. کاملا مشخص است که استفاده از این لوله های منعطف فلزی در پروژه های نصب دوربین مداربسته بسیار کاربردی و ضروری است. دوربین های مداربسته به تعداد زیاد و در مکان ها و شرایط مختلفی نصب می شوند و در نتیجه کابل کشی نصب دوربین مداربسته نیاز به محافظ های کابل فلکسی خواهند داشت. بنابراین استفاده از این محافظ ها در نصب دوربین مدار بسته منجر به بهبود کیفیت تصاویر سیستم نظارت تصویری شما می شود.

ویژگی لوله فلکسی

از خصوصیات یک لوله فلکسی خوب برای استفاده در پروژه های نصب دوربین مداربسته می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انعطاف پذیری بالا
  • مقاومت کششی بالا
  • دوام و ماندگاری بالا
  • استحکام بالا در برابر ساییدگی و ضربه
  • قابلیت تخلیه الکتریسیته ساکن با اتصال به زمین
  • مقاومت در برابر عوامل محیطی مانند نور آفتاب (اشعه فرابنفش) و حرارت زیاد

انواع لوله فلکسیبل

 

در یک تقسیم بندی کلی و ساده لوله های فلکسی را به دو گروه روکش دار و بدون روکش تقسیم بندی می کنند. نوع روکش دار این لوله ها را در محیط های بیرونی ساختمان ها مورد استفاده قرار می دهند و در از نوع بدون روکش بیشتر در محیط های داخلی و سر بسته استفاده می شود. در خصوص نوع روکش دار لوله های فلکسی این نکته نیز قابل توجه است که جنس روکش این لوله ها اغلب از PVC است. جنس این روکش ها به شکلی طراحی شده است که در برابر فرسایش های محیطی در طولانی مدت مقاومت داشته باشند.

 

نوعی از لوله های فلکسی با نام  فلکسی فلزی در بازار شناخته شده است که از ساده ترین نوع  فلکسی نیز به حساب می آید. این لوله های فلکسی از به هم پیوستن چندین سیم مارپیچ فلزی تشکیل شده است و در جدول اختصار جهانی با نام لوله های FMC نیز شناخته می شود. از این نوع لوله های فلکسی در پروژه های دوربین مداربسته نیز به صورت گسترده استفاده می شود.

 

 

بیشتر بخوانید: هایک ویژن   تیاندی

 

جنس عایق لوله فلکسی

در انواع فلکسی کیفیت و جنس عایق روی لوله و یا جنس لوله متفاوت است. یکی از انواع این لوله ها، لوله فلکسی نسوز است که برای انتقال هوای گرم مورد استفاده قرار می گیرد. جنس لوله فلکسیبل نسوز از پارچه فایبرگلاس با روکش سیلیکونی تقویت شده است که خاصیت ضد حریق دارد.

لوله های پلی اتیلن نیز نوع دیگری از لوله های فلکسی هستند. جنس این نوع لوله  های فلکسی چیست‌ در واقع ساختار لوله های پلی اتیلن به این شکل است که از سه لایه برای بالا بردن مقاومت لوله تشکیل شده است. در این لوله از فوم پلی اتیلن به کار رفته است. به علت تولید این نوع فوم در داخل کشور از نوسان قیمت کمتری برخوردار است. انواع دیگری از لوله های فلکسی با نام های لوله فلکسی پلی استر، لوله فلکسی عایق الاستومری و عایقی IFD و… وجود دارند.

سایز لوله فلکسیبل

کاملا مشخص است که لوله های فلکسی کاربردهای متفاوتی در شرایط مختلفی دارند و در نتیجه در اندازه ها و سایزهای مختلفی تولید می شوند. بر اساس استاندارد های بین المللی مجموع سطح مقطع کابل ها نباید از 40 درصد سطح مقطع لول فلکسی بیشتر شود. بنابراین ابتدا در یک پروژه باید تعداد سیم هایی که قرار است لوله فلکسی عبور کند را محاسبه می کنند و با توجه به سطح مقطع کابل هایی که قرار است از لوله فلکسی عبور کند سایز لوله فلکسی مشخص می شود. ممترین سایز های لوله فلکسی موجود در بازار شامل  سایز های 11، 13، 16، 21، 25، 29، 36، 38 و 42  است.

نصب لوله فلکسی

 

نصب این لوله های عموما بر روی دیوار و در برخی موارد بر روی سقف انجام می شود و برای نصب نیز از بست های مخصوص این لوله ها استفاده می شود. نکته مهم در خصوص بست های نگهدارنده لوله فلکسیبل این است که با توجه به سایز لوله ها این بست ها نیز در سایز های مختلف تولید می شود و در نتیجه در هنگام خرید به این موضوع توجه داشته باشید. در پروژه های بزرگ نصب دوربین های مداربسته که نیاز به متراژ بالای لوله های فلکسی است از ابزار دیگری با نام قرقره کابل استفاده می شود تا کابل گره نخورده و آسیبی به آنها وارد نشود. این قرقره ها سرعت نصب را افزایش می دهد و کار ساده تر پیش می رود.

برای عبور سیم از داخل لوله فلکسی نیز می توان از فنر سیم کشی استفاده کرد. فنر سیم کشی ابزاری برای سهولت عبور کابل و سیم از داخل لوله فلکسیبل یا موارد مشابه استفاده می شود. کاربرد آن به این ترتیب است که ابتدا قسمت سر فنر را داخل لوله می فرستند و بر انتهای فنر نیرو وارد می کنند تا کل مسیر را طی کند. بعد از رسیدن به انتها، فنر را به سر سیم متصل می کنند و با استفاده از سر فنر، سیم یا کابل را از داخل لوله عبور می دهند.

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

کاربرد لوله فلکسی در نصب دوربین مداربسته

دوربین مداربسته مخفی

دوربین مداربسته ضد آب

فیلتر ICR در دوربین مداربسته

سیستم روشنایی در شهر هوشمند

 ویدئو بالون (Video Balun) در دوربین مداربسته

دوربین PTZ / قیمت دوربین مداربسته اسپید دام

 AGC در دوربین مداربسته

 

ghaem بازدید : 45 سه شنبه 30 آذر 1400 نظرات (0)

برد در دوربین های مدار بسته ی بی سیم، در واقع همان بهترین فاصله برای دریافت و ارسال تصاویر بدون نیاز به کابل کشی است. با توجه به اینکه دوربین های مدار بسته ی بی سیم، شامل دو دسته ی آنالوگ و دیجیتال هستند، محدوده ی برد در آن ها نیز متفاوت خواهد بود.

دوربین های مدار بسته ی بی سیم آنالوگ

در دوربین های بی سیم آنالوگ، انتقال ویدئو های صوتی و تصویری، با استفاده از فرکانس و امواج رادیویی صورت می گیرد. برد این دوربین های بی سیم، حدود 90 متر است که در صورت وجود موانعی چون: دیوار و یا دیوار، محدوده ی برد کمتری را شامل می شود. پهنای باند در این دوربین های بی سیم، در سه فرکانس 900 مگا هرتز، 2.4 گیگاهرتز و 5.8 گیگاهرتز موجود است که در حال حاضر اکثر دوربین های نظارتی بی سیم، با فرکانس 2.4 گیگا هرتز عمل می کنند.

دوربین مدار بسته ی بی سیم IP

به دوربین های که دارای استاندارد IEE802.11 و یا WiFi هستند، دوربین های مدار بسته ی بی سیم دیجیتالی (تحت شبکه) می گوییم. ویدئو های صوتی و تصویری، در این دوربین های بی سیم، از طریق بسته های دیجیتالی رمز گذاری می شود و با پهنای باند اینترنت، انتقال داده می شوند. محدوده ی برد در این دوربین های بی سیم، حدود 137 متر است. همچنین این دوربین، با استفاده از تکنولوژی WiFi، امکان ارسال و دریافت تصاویری با حجم بالا را فراهم می کند.

باید توجه داشته باشیم که در صورت استفاده از دوربین های شبکه در تعداد زیاد، ممکن است در پهنای باند و انتقال تصاویر، اختلال ایجاد شود. بر همین اساس بسیاری از کارشناسان، از چند شبکه ی بی سیم اینترنتی استفاده می کنند.

1.       https://hiktejarat.com/product/thc-t220-p/

2.       1

3.       21

4.       https://hiktejarat.com/product/ds-2cd2143g0-is/

5.       1

6.       21

7.       https://hiktejarat.com/product/st6000vx0023/

8.       1

9.       21

10.   https://hiktejarat.com/detecting_coronavirus_thermal/

11.   1

12.   21

13.   https://hiktejarat.com/product/سوئیچ-5-پورت-مدل-tl-sg105e/

14.   1

15.   21

16.   https://hiktejarat.com/product/ipc-d640h-v/

17.   1

18.   20

19.   https://hiktejarat.com/product/دوربین-مداربسته-توربو-اچ-دی-بولت-تی-وی-2/

20.   1

21.   20

22.   https://hiktejarat.com/product/dvr-104g-f1/

23.   1

24.   19

25.   https://hiktejarat.com/hares-warranty/

26.   1

27.   19

28.   https://hiktejarat.com/product-tag/bullet/

29.   1

30.   19

31.   https://hiktejarat.com/product/سوئیچ-8-پورت-poe-مدل-tl-sf1008p/

32.   1

33.   19

34.   https://hiktejarat.com/product/ipc-b640h-z/

35.   1

36.   18

ghaem بازدید : 45 سه شنبه 30 آذر 1400 نظرات (0)

دیافراگم در دوربین همانند یک دریچه کار می کند که نسبت به نور حساس بوده و باز و بسته می شود. عملکرد دیافراگم در دوربین را می توان مشابه عملکرد عنبیه و  مردمک در چشم انسان در نظر گرفت. زمانی که چشم انسان در معرض نور زیاد قرار بگیرد مردمک تنگ شده و شدت نور را کنترل می کند. برعکس در نور کم مردمک گشادتر شده تا نور مورد نیاز برای تشکیل تصویر به چشم برسد. دیافراگم در دوربین مداربسته از طریق اتصال به یک حسگر متصل دریچه را بزرگ یا کوچک می کند.
همانطور که گفتیم اگر نور محیط زیاد باشد دریچه کوچکتر و اگر نور محیط کم باشد دریچه بزرگ می شود تا نور بیشتری را جذب کند. با استفاده از این مکانیزم ساده بدون هیچگونه مشکلی تصویر دوربین در  یک بازه نوری بسیار وسیع ساخته می شود.

دیافراگم با فوکوس دوربین چه رابطه ای دارد؟

باید به این نکته توجه داشته باشید که میزان باز و بسته شدن دیافراگم دوربین، تنها بر روی نور ورودی تاثیر نمی گذارد. بلکه میزان و توانایی فوکوس دوربین را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. هر چه دریچه دیافراگم دوربین بازتر باشد میزان فوکوس دوربین کمتر می شود

برای درک بهتر این موضوع فرض کنید شما و فردی دیگر در یک راستا و در فواصل مختلف از یک دوربین مداربسته قرار گرفته اید. دوربین نیز در حالت فوکوس بر روی شما قرار گرفته، اما در حالت اولیه (دیافراگم بسیار بسته) دوست شما را هم با وضوح خوبی نشان می دهد. حال هرچه دیافراگم دوربین را بازتر کنیم تصویر تشکیل شده از دوست شما تارتر به نظر می رسد.

تاثیر دیافراگم بر روی فوکوس و وضوح تصاویر در دوربین های مداربسته باعث شده تا کاربرد دیافراگم اتوماتیک در دوربین های مداربسته بسیار محدود شود. بدین ترتیب تولید کنندگان دوربین های مداربسته سعی کرده اند، دیافراگم دوربین را تا جای ممکن کوچک نگه داشته تا از این طریق بتوانند در بازه بزرگی از تصویر فوکوس را حفظ نموده و تصاویر را با وضوح بهتری ارائه نمایند. تقریبا می توان گفت که هیچ یک از دوربین هایی که دارای لنز ثابت هستند دیافراگم قابل تنظیم ندارند. دیافراگم اتوماتیک را تنها می توانید در دوربین های مداربسته باکس با لنزهای قابل تنظیم ببینید.

عدد F در دیافراگم

بازه دیافراگم دوربین مداربسته را معمولا در کنار مشخصه های نور (حداقل نور مورد نیاز) می نویسند و آن را با عدد F نمایش می دهند. به میزان قابیلت لنز دوربین جهت عبور دادن نور عدد F گفته می شود. بازه دیافراگم در بیشتر دوربین های مداربسته f1.2 یا f1.4 است. بعضی از انواع دوربین با چیپ تصویر بزرگتر ممکن است دیافراگم های بزرگتری هم داشته باشند.

1.       https://hiktejarat.com/product/دوربین-مداربسته-تحت-شبکه-بولت-تی-وی-تی-td-942/

2.       1

3.       23

4.       https://hiktejarat.com/product/ds-2cd2643g0-izs/

5.       1

6.       23

7.       https://hiktejarat.com/product/dh-hac-t2a21p-0360b/

8.       1

9.       22

10.   https://hiktejarat.com/دوربین-های-colorvu-هایک-ویژن-فیلم/

11.   1

12.   22

13.   https://hiktejarat.com/product/دستگاه-ضبط-تصاویر-تحت-شبکه-8-کانال-هایک-4/

14.   1

15.   22

16.   https://hiktejarat.com/product/gk130/

17.   1

18.   22

19.   https://hiktejarat.com/product/ds-2cd2065g1-i/

20.   1

21.   21

22.   https://hiktejarat.com/product/دوربین-مداربسته-بولت-تحت-شبکه-برند-تی-و/

23.   1

24.   21

ghaem بازدید : 49 سه شنبه 30 آذر 1400 نظرات (0)

تشکیل تصویر در دوربین های مداربسته کاملا منوط به شرایط نور موجود در محیط است. زمانی که نور از سطح جسم به لنز دوربین می تابد تصویر تشکیل می شود. حتی نور IR که به دلیل طول موج آن برای چشم انسان نامرئی است می تواند توسط دوربین مداربسته تشخیص داده شود و ایجاد تصور کند. در این مقاله قصد داریم به اهمیت نور در تشکیل تصویر دوربین مداربسته بپردازیم.

 تعریف طیف نوری

نور مرئی دارای طیف های نوری متفاوتی است که اگر آن را تفکیک کنیم رنگ های مختلفی خواهد داشت. برای مثال رنگین کمان تمامی رنگ هایی که چشم انسان قادر است آن ها را ببیند را در خود دارد. رنگ های بنفش و آبی دارای طول موج کوتاهی برابر با 400 نانومتر و قرمز برابر با 700 نانومتر هستند. چشم انسان بیشر به رنگ سبز حساس است و کمتر به آبی و قرمز. نمودار استاندارد این اطلاعات را با نام نمودار photopic می نامند.

تعریف لوکس و روشنایی (Illumination)

روشنایی، Illumination و یا شدت نور، یک اصطلاح فیزیکی است که به انرژی کل نور قابل مشاهده در یک واحد اشاره دارد. نام این واحد لوکس است. دوربین هایی با Illumination پایین قادرند تصاویر با کیفیت بالا در شرایط کمتر از استاندارد نوری برای تشکیل تصویر ارائه دهند.

میزان شدت روشنایی یک محیط را با واحد لوکس (Lux) نشان می دهند. دوربین های مداربسته دارای میزان لوکس متفاوتی هستند و در شرایط کم نوری عملکرد متفاوتی دارند. برخی دوربین ها دارای لوکس صفر 0LUX هستند. این بدین معناست که می توانند در تاریکی مطلق نیز تصاویری واضح ارائه کنند. همان طور که گفتیم دوربین های مداربسته دارای لوکس های متفاوتی اعم از 0/01، 0/001، 0/0001، 0/05، 0/005، 0/0005 هستند. اما میزان Illumination بستگی به ساختار دیافراگم لنز دارد که با نام F value خوانده می شود. هر چه F value کمتر باشد عدد لوکس مورد نیاز دوربین برای تشکیل تصویر نیز کمتر خواهد بود. عبارت دیگری نیز با نام لوکس رنگ نیز وجود دارد که مربوط به قدرت تشخیص رنگ در شرایط نوری نامساعد توسط دوربین است و مقداری ما بین 0.0004LUX تا یک لوکس دارد.

لوکس مناسب برای یک دوربین مداربسته چقدر است؟

به طور کلی هر چه نور مورد نیاز دوربین برای تشکیل تصویر کمتر باشد آن دوربین قوی تر است و عملکرد بهتری در تاریکی دارد. اما دوربین های معمولی امروزی دارای لوکس 0/1 هستند (تقریبا روشنایی یک شمع در یک اتاق ده متری). تمامی دوربین ها برای تشکیل تصویر به حداقل صد برابر این مقدار نیاز دارند. اما سوالی که پیش می آید این است که پس چگونه بسیاری از دوربین ها در تاریکی مطلق نیز می توانند تصاویر واضح و با کیفیت ارائه کنند. پاسخ این است که این دوربین ها از نور مادون قرمز IR استفاده می کنند.

در واقع این دوربین ها که با نام دوربین های دید در شب IR نیز خوانده می شوند، در ساختار خود دارای ال ای دی های مادون قرمز هستند که از طریق آن ها نور مورد نیازشان برای تشکیل تصویر تامین می گردد. این نور در طیف نور های مرئی قرار نمی گیرد. بنابراین در محدوده دید چشم انسان نیست. اگر حساسیت دوربین نسبت به نور مادون قرمز بیشتر باشد عملکرد دید در شب مناسب تری هم خواهد داشت.

حداقل نور مورد نیاز MINIMUM ILLUMINATION

استاندارد های حداقل نور مورد نیاز برای تشکیل تصویر:

  • 0.1Lux: تاریکی نرمال
  • 0.01Lux: تاریکی همراه با نور ماه
  • 0.001Lux و کمتر: نور ستارگان

فیلتر IR-CUT

سنسور دوربین مدار بسته نسبت به طیف گسترده تری از امواج نوری حساس است و بیشترین حساسیت آن نسبت به نور IR است. با این حال خود نور IR نیز می تواند گاهی اوقات تصویر را مختل کند به همین دلیل از فیلترهایی با نام IR-cut در دوربین ها استفاده می شود که در مواقع لزوم نور IR را قطع کند. دوربین از نور IR بیشتر در شب استفاده می کند. بهترین نور برای تشکیل تصویر در دوربین مداربسته میزانی است که با وجود آن کنتراست تصویر به حداکثر برسد.

فیلتر IR-CUT یک قطعه مکانیکی است که در داخل دوربین و ما بین لنز و سنسور قرار می گیرد و بین دو حالت روز و شب سوئیچ می شود. در هنگام شب این قطعه از جلوی سنسور کنار رفته و اجازه می دهد تا نور IR به سنسور برسد. در حالت روز بر عکس فیلتر ما بین سنسور و لنز قرار گرفته و از رسیدن نور IR به سنسور جلوگیری می کند.

https://tiamcctv.com/product/nx-hd1210-i2/8.3

https://tiamcctv.com/product/td-2716tc-hc/8.3

https://tiamcctv.com/product-tag/ذخیره-ساز/9

https://tiamcctv.com/کنترل-ورودی-در-مقابل-کنترل-دسترسی/10

https://tiamcctv.com/impact-of-cancellation-of-exhibitions-on-the-security-market/10

https://tiamcctv.com/product/dvr-208q-f1/14

https://tiamcctv.com/product/ds-2cd2123g0-is/16.3

https://tiamcctv.com/product/ds-2cd2743g0-izs/25.3

https://tiamcctv.com/product/ipc-b620-v/26.3

ghaem بازدید : 70 شنبه 13 آذر 1400 نظرات (0)

همه چیز درباره کدک دوربین مدار بسته :  (فشرده سازی Inter و Intra فریم)

کدکها کلید اصلی

به نظر شما با حجم بالای تصاویر ویدئویی غیر فشرده دوربینهای مداربسته، خروجی سیستمهای نظارت تصویری مثلا با 16 دوربین مداربسته در حالت عادی چطور می تواند در کامپیوترهای شخصی یا حتی نرم افزارهای کوچک هم مشاهده شود یا مورد استفاده قرار گیرد؟ این کار تنها توسط کدکهای تصویری دوربینهای مداربسته میسر می شود.

کلمه کدک (CODEC) مخفف دو کلمه Compression و Decompression (فشرده سازی و عکس عمل فشرده سازی) است و نقش اصلی را در کاهش مصرف پهنای باند و استفاده از حافظه ذخیره سازی را با عمل فشرده سازی تصاویر دوربین مدار بسته در سیستمهای نظارت تصویری (CCTV) به عهده دارد.

اگر برای هر پیکسلی از هر فریم یک مقدار اختصاصی در نظر گرفته شود هر صحنه می تواند بشکلی فزاینده فضا و منابع را هدر دهد، در حالی که در بسیاری از صحنه ها نقاط مورد نظر بسیار کم و محدودی دارند یا اصلا رنگها تنوع کم داشته و طرحها به هم شبیهند. در این موارد کدکهای تصویری با فشرده سازی و کاهش میزان در نظر گرفته شده برای هر پیکسل در هنگام ضبط تصاویر می تواند باعث کاهش میزان بیتهای انتقالی در لجظه شود؛ پیکسلهایی که دارای مقادیر یکسان یا مشابهند در این پروسه نوع دیگری پردازش می شوند.

تفاوتهای فشرده سازی بر اساس مدلهای Intra و Inter فریم

دو روش و مدل بنیادی برای فشرده سازی تصاویر دوربین مدار بسته وجود دارد : مدل Intra-Frame یا فشرده سازی فریم میانی و مدل Inter-Frame یا فشرده سازی فریم داخلی

دانستن تفاوتهای این دو مورد در درک بهتر فشرده سازی و نوع تاثیراتش بر روی کاهش مصرف پهنای باند دوربین مداربسته و نیازهای پردازشی و تخمین کیفیتها مهم خواهد بود.

  • فشرده سازی بر اساس Intra-frame تنها با یک فریم صورت می گیرد- که فریم میانی نام دارد - و به فریمهای دیگر کاری ندارد (عکس کدکی مثل MJPEG)
  • فشرده سازی بر اساس Inter-frame نتنها بر روی چندین فریم داخلی انجام می شود بلکه بر روی تک فریم Intra یا میانی هم صورت می گیرد(کاری که در کدکهای H.264، H.265 و MPEG-4 صورت می گیرد.)

تمام کدکها از فشرده سازی فریم میانی (Intra) پشتیبانی می کنند اما تعداد کمی از کدکها علاوه بر آن از روش فشرده سازی Inter هم استفاده می کنند.

با سی سی تی وی آنلاین به مطالعه مقالات آموزشی دوربین مدار بسته بپردازید.

فشرده سازی Intra-frame دوربین مدار بسته

در روش فشرده سازی فریم میانی یا Intra-frame تنها به یک فریم شاخص در هر ثانیه دقت می شود و فشرده سازی حداکثری بر روی این فریم و تصویر آن صورت می گیرد. البته ویدئوها ترکیبی از سری تصاویر هستند اما فشرده سازی Intra-frame تنها یک فریم را در ثانیه می شناسد و بقیه جریان تصویری(سری عکسهای سازنده ویدئو یا همان فریمها) را در نظر نمی گیرد. بنابراین یک کدک Intra-frame جریان فریمهای ویژه خود را همانند فریمهای تصویر زیر تشکیل می دهد:

Intra-Frame دوربین مدار بسته

جنبه مثبت این روش به سادگی پردازش و فشرده سازی ویدئو بر میگردد. برای مثال یک جریان تصویری با سرعت 30 فریم درثانیه و رزولوشن 1080P در دوربین مداربسته با فشرده سازی فریم میانی مثل MJPEG می تواند میزان ارسال بیتها از عددی معادل 1000 مگابیت در ثانیه را به 40 مگابیت در ثانیه کاهش دهد. اما جنبه منفی این روش این است که هنوز هم می شد با روش فریمهای داخلی صرفه جویی بیشتری در منابع و پهنای باند دوربین مدار بسته داشت.

فشرده سازی Inter-frame دوربین مدار بسته

 در روش فشرده سازی داخلی نتنها فریمهای ویدئویی انکد می شوند بلکه کدک، تفاوت فریمها را با یکدیگر مقایسه نموده و برای فشرده سازی تصاویر بعدی از تصاویر و فریمهای قبلی کمک می گیرد. این روش عملی است چون اغلب تفاوت بین فریم با فریم بعدی بسیار ناچیز است. برای مثال در صحنه ای مشابه حرکت دست یک فرد، فشرده سازی فریمهای داخلی می تواند تنها بر روی پیکسلهای دست کار کرده و بقیه تصویر که مثل بدن فرد ثابتند را نیز نادیده گرفته باشد و تنها حرکت دست فرد را مخابره و ضبط نماید.

Inter-Frame دوربین مدار بسته

با حفظ بخشهای ثابت و بی حرکت تصویر عملا تنها تغییرات ارسال می شوند و باعث می شود بشدت در اغلب صحنه ها میزان مصرف حافظه و پهنای باند دوربین مدار بسته بخوبی کاهش یابد. برای مثال همان مثال دوربین مداربسته 1080P با 30 فریم درثانیه که در بالا گفتیم را در نظر بگیرید. با کدک MJPEG نیاز به پهنای باندی 40 مگابیتی داشتیم(کدک فریم میانی)، در صورتی که با روش فشرده سازی فریم داخلی این میزان به 4 مگابیت در ثانیه برای کدک H.264 خواهد رسید. باز هم یادآوری می کنیم که کدکی مثل H.264 هم از فشرده سازی Intra-Frame در حالت پایه استفاده می کند و هم فریمهای Inter یا داخلی راهم فشرده و تغییرات را می فرستد.

بنابراین اصلیترین عیب فشرده سازی فریم داخلی به پردازش بیشتر بر می گردد که می تواند کارایی و کیفیت را تحت تاثیر بگذارد که در قسمتهای بعدی به آن بیشتر می پردازیم.

    قیمت دوربین مدار بسته خانگی     نصب دوربین مدار بسته تهران     لیست قیمت هایک ویژن

رشد 22 درصدی بازار فروش محصولات CCTV و VSaaS تا سال 2022

بازار بین المللی سیستمهای نظارت تصویری و سرویسهای وابسته (VSaaS) در سالهای پیش رو رشد شگفت انگیزی را تجربه خواهد کرد. براساس گزارشهای اخیر در سالهای آینده بازار سیستمهای نظارت تصویری با خیل عظیمی از درخواستهای امنیتی و نظارتی روبرو خواهد شد که این مورد باعث رشد هرچه سریعتر بازار دوربین مداربسته و سرویسهای نظارت تصویری خواهد شد.

با سی سی تی وی آنلاین به مطالعه مقاله پیش بینی بازار دوربینهای مداربسته تا سال 2020 بپردازید.

براساس گزارش موسسه BCC، بازار سیستمهای نظارت تصویری از سال 2015 با ارزشی معادل 19.5 میلیارد دلار به 50 میلیارد دلار در سال 2020 دست می یابد. این رشد عظیم با نرخ میانگین سالانه 20.7 درصد (CAGR)، عددی عجیب و خوشحال کننده برای خریداران و فروشندگان دوربین مداربسته و سیستمهای نظارت تصویری خواهد بود.

در گزارشها آمده است که :

بازار جهانی سیستمهای نظارت تصویری و سرویسهای وابسته (VSaaS) با ارزشی 17 میلیارد دلاری در سال 2014 و پیش بینی رشدی با میانگین 20.7 درصد (CAGR) به عددی معادل 50 میلیارد دلار تا سال 2020 خواهد رسید. تجهیزات سخت افزاری سیستمهای نظارت تصویری در سال 2014 سهمی 12.6 میلیارد دلاری در بازار CCTV داشته است. افزایش درخواستها برای خرید دوربین مداربسته و تجهیزات نظارتی عامل اصلی این رشد بوده است.

در ادامه گزارش آمده است که سیستم نظارت تصویری در حال کسب محبوبیت بیشتر با تعداد پروژه های نصب و راه اندازی دوربین مداربسته بیشتر و استفاده از تجهیزات پیشرفته تر در حال برقراری تعامل بیشتر با بخش امنیتی و مشکلات وابسته است. سیستمهای نظارت تصویری در محیطهای مثل رستورانها، هتلها و منازل، فروشگاههای زنجیره ای، مشاغل و کسب و کارها، فرودگاهها وترمینالها، ساختمانهای دولتی، بیمارستانها، موسسات آموزشی و صنعتی کاربرد دارند.

پیش بینی بازار دوربین مداربسته

دولتها سرمایه گذاری سنگینی بر روی تجهیزات نظارت تصویری داشته اند تا با خطرات و حملات تروریستی مقابله کنند. زیرساختهای اساسی مثل موسسات دولتی یا محیط اطراف زیرساختهای عمومی و وسیع، جاده ها، فرودگاهها، سواحل وسکوهای دریایی هم توسط دوربینهای مداربسته و سیستمهای نظارت تصویری محافظت می شوند. دوربینهای مداربسته می توانند در شناسایی مضنونین بسیار کمک کننده باشند. تحلیلگرهای ویدئویی هوشمند و تکنولوژی تشخیص چهره هم می توانند قابلیت نظارت بهتری بهمراه داشته باشند و مشخصات افراد و داده های بدست آمده را با پلاک خودروها یا داده های دیگر مرتبط نموده و بصورت معنادار استفاده کنند.

در خلاصه اجرایی این گزارش آمده است که تحقیقات به توضیح و تشریح سیستمهای نظارت تصویری به عنوان یک ترکیبی از اجزای مختلف می پردازد که بر اساس نوع پیچیدگی سیستمهای مورد استفاده می توانند متفاوت باشند. این اجزا شامل دوربینهای مدار بسته ، واحدهای ضبط یا کنترل و رابطهای خروجی خواهند بود. بعلاوه بیشتر سیستمها نیز به ذخیره سازها، انکدرها، رابطهای شبکه و نرم افزارهای مدیریت مجهز هستند.

  1. دوربین مداربسته وریفوکال
  2. 10 تکنولوژی جدید در دوربین های مداربسته
  3. دوربین مداربسته برای خانه

واترمارک دوربین مدار بسته

ghaem بازدید : 53 شنبه 13 آذر 1400 نظرات (0)

آموزش کامل کابل کشی شبکه دوربین مداربسته ( تفاوتهای فیزیکی و کارکردی کابلهای STP و UTP)

تفاوتهای ظاهری و فیزیکی کابلهای شبکه دوربینهای مدار بسته

لیست زیر خلاصه ای از تفاوتهای ظاهری اصلی بین کابلهای شبکه UTP و STP است.

  • محافظ فویلی فلزی : یک لایه نازک از فویل معمولا از جنس آلمینیوم بدور زوج سیمها کشیده شده است. این لایه معمولا به نام Drain (زه) شناخته می شود و باید حتما برای استفاده از کابل، قطع شود. اگر این فویل بخوبی به دور کابل کشیده نشده باشد خودش می تواند باعث افزایش اختلالاتی(القایی) شود که کابلهای STP سعی می کردند آنها را حذف کنند.
  • لایه پوششی زخیم تر : لایه اضافه شده بر روی فویل یاعث افزایش قطر کابل و افزایش وزن آن می شود. لایه پلاستیکی زخیمتر که برای پوشاندن فویل نیاز بود باعث می شود انعطاف پذیری کابل کاهش پیدا کند. در نتیجه کابل STP سنگینتر و زخیمتر از کابل UTP بوده و کار کردن با آن و نصب  دوربین مدار بسته با آن کمی سخت تر شود.
  • هسته های اصلی، بند کشش، سیم گراند : بسته به شرکت سازنده و برند کابلهای STP، تغییرات دیگری هم در این کابلها ممکن است ایجاد شده باشد که اصلا در کابل UTP خبری از آنها نیست. داشتن لایه پلاستیکی جدا کننده اصلی کابل  یا داشتن بندی برای راحت تر سواکردن پوشش کابل از آن و داشتن کابلهای گراند از این دست گزینه هاست.
کابل دوربین مدار بسته

تفاوتهای کارکردی کابلهای STP و UTP

ویژگیهای ظاهری و فیزیکی موجود در کابلهای STP با شاخصه هایی در عملکرد همراه است که کابلهای UTP از آنها بی بهره اند.

  • مقاومت EMI یا مقاومت در برابر القای الکترومغناطیسی : اصلی ترین ویژگی داشتن لایه شیلد (محافظ) مربوط به حفاظت محیطی در برابر جریانهای القایی الکترومغناطیسی است. از آنجایی که هر زوج سیم بصورت مجزا تابیده شده اند قابلیت تاثیرگیری از اختلالات مغناطیسی محیطی در آنها کاهش یافته و از طرفی تولید جریانهای القایی در آنها یا کاهش یافته یا حذف شده است.
  • نویز ایزوله شده : تداخلات می تواند شبیه یک خیابان دوطرفه عمل کند که کابلهای بدون محافظ خودشان می توانند به عنوان منبعی برای این نوع اختلالات بشمار آیند. در بعضی موارد مثل عکس برداریهای پزشکی یا در کارخانجات کابلهای عادی شبکه هم می توانند تبدیل به یک عامل غیرقابل کنترل ایجاد نویز شوند. همچنین ایجاد محافظ برای هر زوج سیم هم می تواند بشکلی دیگر به کاهش یا حذف این مشکلات بینجامد.
  • انتقال با سرعت بالاتر : در برخی از تحقیقات آمده است که کاهش نویز باعث افزایش پهنای باند کابلهای شیلد دار می شوند. این ادعا باید همراه با چند نکته مد نظر قرار گیرد. هر نوع افزایش و بهبود در میزان انتقال داده ها ریشه در تابیده شدن بهتر و یک دست تر بودن تاب زوج سیمها در کارخانه سازنده کابل شبکه دارد که بیشتر برای کاهش اثرات EMI صورت گرفته است. در بعضی موارد هر عاملی که باعث افزایش سرعت انتقال داده ها شود باید توسط اتصالات انتهایی هم پشتیبانی شود. سرعت انتقال داده ها در کابلهای Cat5E یا Cat 6 تنها در اتصالات اندازه گیری می شود که آنهم خود عدد کمتری از جریان اصلی داخل کابلها را نشان می دهد.
کابل دوربین مدار بسته

تفاوت قیمت کابلهای شبکه STP و UTP

استفاده از کابلهای STP برای هر دوربین مداربسته نسبت به کابل کشی UTP تقریبا بین 70 تا 150 هزار تومان هزینه بیشتر بدنبال دارد. این اعداد و ارقام برای کابل کشی در حد 45 متر بوسیله کابلهای STP می تواند بسته به شرایط نیروی کاری و محیط گسترده، 40 درصد گرانتر از کابل کشی UTP تمام شود که نتیجه هم کابلهای سنگین تر و قویتر STP در زیرساخت دوربین مداربسته خواهند بود.

قیمت کابلهای شبکه معقول! و موجه از نظر کیفیت در بازار برای کابلهای CAT 6a UTP از متری 1250 تا 1600 تومان و برای کابلهای Cat 6a STP نیز از متری 1700 تا 2400 تومان می باشد که اگر در پروژه ای با مشکلات اختلالی امواج روبر وهستید قطعا منطقی تر و بصرفه تر است که هزینه بیشتری کرده و از کابلهای STP استفاده نمایید یا حداقل در بین مسیر اتصالات اصلی را که بیشتر در معرض تداخلات امواج هستند با این نوع کابل در نظر بگیرید. البته بدلیل وزن بیشتر و انعطاف کمتر باید به فکر اتصالات و مهار کننده های بهتری برای کابلها باشید و کمی در کابل کشی ملاحظات بیشتری را در نظر بگیرید که در ادامه سری مقالات cctvonline.ir بیشتر توضیح خواهیم داد.

داهوا   دوربین مدار بسته    هایک ویژن  نصب دوربین مداربسته

نصب آسانتر دوربین مدار بسته با پروتکل DHCP

نصب و راه اندازی دوربینهای مداربسته در سیستمهای نظارت تصویری بزرگ و مهمتر در پروژه های بزرگ با تعداد زیاد دوربینهای امنیتی می تواند کاری بشدت زمان بر باشد که با روشهایی می شود آنرا کمی ساده تر و سریعتر پیش برد.اخیرا شرکتهای بیشتری به سمت DHCP گرایش داشته اند که نمونه آن را می شود به شرکت آرکانت ویژن با معرفی 20 دوربین مداربسته جدید با قابلیت پشتیبانی از DHCP اشاره کرد که این نشان می دهد شرکتهای غربی هم به فکر تغییر رویه در استفاده از IP های استاتیک هستند. DHCP معادل عبارت مخفف شده پروتکل تنظیمات دینامیک Host است.

بگفته جف ویتنی از بخش بازاریابی ارکانت ویژن :

DHCP اخیرا در اغلب پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرد چون پروتکلی استاندارد بر مبنای شبکه های IP بحساب می آید. زمانی که DHCP فعال است دوربین مداربسته تحت شبکه به روتر شبکه درخواست اتصال می فرستد تا از طرف روتر یک آدرس شبکه دریافت نماید. زمانی که DHCP فعال نباشد یک آدرس پیش فرض برای دوربین مدار بسته توسط شرکت سازنده آن در نظر گرفته می شود. نصاب دوربین مداربسته با تغییر این آدرس به یک آدرس ثابت شبکه و تغییراتی در شبکه کار را پیش می برد.

زمانی که دوربینهای مداربسته تحت شبکه چند مگاپیکسلی شرکت آرکانت ویژن در سال 2004 وارد بازار سیستمهای نظارت تصویری شد، نصابها و تکنسینهای نصب دوربین مدار بسته و فروشندگان و تولید کنندگان تجهیزات نظارت تصویری مثل امروز دانش بالایی نداشتند. شبکه سازی IP امروزه بشدت در فضای سایبری و دنیای IT رایج شده و آنروزها ناشناخته تر بودند.

اما امروزه همه این گروهها به دنبال راهی برای نصب و راه اندازی سریعتر و آسانتر دوربین مدار بسته هستند. با DHCP نیاز به نصب و راه اندازی و لاگین دوربین مدار بسته در شبکه و تغییر نام کاربری و ID شرکت عملا برطرف می شود. برای یک دوربین مدار بسته شاید زمان زیادی نباشد اما برای صدها یا اصلا هزاران دوربین مداربسته کاربران وقت زیادی برای خرج کردن ندارند! بنابراین صرفه جویی وقت کلید محبوبیت DHCP خواهد بود.

زمانیکه از DHCP سرور در شبکه استفاده نمی شود دوربین مدار بسته از آدرس IP پیش فرض کارخانه سازنده استفاده می کند. نصاب می تواند با استفاده از نرم افزاری مثل AV IP Utility یا مرورگر وب داخلی دوربین مدار بسته برای تغییر این آدرس پیش فرض استفاده نموده تا سیستم را همانند تنظیمات براساس آدرس IP استاتیک راه اندازی نماید.

DHCP نقش مهمتری در استفاده از شبکه دوربین مدار بسته دارد و آنم حفاظت بیشتر از سیستم نظارت تصویری در برابر حملات امنیتی است. DHCP اطمینان می بخشد که تمام دستگاهها بر روی شبکه بصورت دینامیکی می توانند از بین آدرسهای منتشره آدرسی را انتخاب کرده و دیگر پارامترها را هم تنظیم نمایند. این روش می تواند بهترین استفاده از شبکه را بدون صرف وقت و هیچ نوع مکاتبه و تداخلی ممکن سازد. البته این بخش کار مستقیما به امنیت شبکه مربوط نمی شود اما با این کار استفاده و بهینه سازی شبکه کاملا استاندارد و کانالیزه می شود.

مثلا شرکت آرکانت ویژن بعنوان موردی که مثال زدیم از موتورهای رمزنگاری 16 رقمی ASCII برای افزایش امنیت در گذشته بصورت محدود استفاده می کرد تا امکان دسترسی غیر مجاز را به دوربینهای مداربسته محدود سازد. اما بعدها با افزودن این قابلیت به همه دوربینهای مدار بسته جدید و اقدام تمهیداتی در بروزرسانی فرم ورها برای دوربینهای مداربسته قدیمی تر سعی کرد این قابلیت را برای تمام مدلها بطور پیش فرض فعال سازد. ضمن اینکه سعی کردند در دانشگاه و مراکز فروش هم برنامه آموزش CPCP را که به امنیت اشاره داشت را عملی سازد.

دوربین مداربسته تیاندی        خرید دوربین مدار بسته   قیمت نصب دوربین مدار بسته  دوربین مداربسته هایک ویژن

ghaem بازدید : 62 سه شنبه 11 آبان 1400 نظرات (0)


دوربین مداربسته ضد نور

دوربین مدار بسته هر روز تنوع بیشتری به خود می گیرند و با فناوری های جدید به کار رفته در نسل جدید دوربین های مداربسته شاهد بالا رفتن کیفیت تصاویر این دوربین ها نیز هستیم. دوربین مداربسته ضد نور یک عبارت عامیانه برای اشاره به دوربین هایی است که دارای فناوری های جبران سازی اختلاف نور محیط هستند. مکانیزم های ضد نور در دوربین های مداربسته باعث می شوند که در شرایط نامناسب نوری باز هم تصاویر با کیفیت توسط دوربین ها ضبط شود.

مکانیزم های بهینه سازی تصویر

برای حل مشکل پایین آمدن کیفیت تصاویر بر اثر کنتراست نور محیط مکانیزم ها و فناوری های مختلفی در دوربین های مداربسته ابداع شده است که در ادامه به مهمترین این مکانیزم ها اشاره می کنیم:

  • مکانیزم WDR:

تکنولوژی WDR از موثرترین مکانیزم رفع مشکل نور در دروبین های مداربسته است. این مکانیزم از طریق دو چیپ CCD میزان اختلاف نور را در مناطق کم نور و پر نور تا حد زیادی کاهش می دهد. استفاده از مکانیزم WDR تا حد زیادی مشکل نور را حل می کند اما معایبی نیز دارد. از جمله: نویز موجود در قسمت های مختلف تصویر ممکن است متفاوت باشد. مخصوصا در قسمت های تیره تصویرکه به طور معمول نویز بیشتر است.

  • مکانیزم BLC:

این فناوری پشت زمینه روشن تصاویر را خذف می کند و به این ترتیب امکان روشن شدن قسمت های کم نور تصویر را بوجود می آورد. این مکانیزم هزینه زیادی بر روی قیمت دوربین تحمیل نمی کند و در نتیجه از جمله فناوری هایی است که مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.

  • مکانیزم DWDR:

این فناوری نیز در شرکت های مختلف تولید کننده دوربین مداربسته برای رفع مشکل اختلاف سطح نور محیط و تاثیر آن بر روی کیفیت تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته ارائه شده است. از نظر فنی می توان چنین گفت که فناوری DWDR نسخه دیجیتال فناوری WDR است. در نسخه های قدیمی این فناوری دو چیپ CCD منجر به اصلاح سطح نور ورودی و بالا رفتن کیفیت تصاویر می شدند در سیستم های جدید DWDR  یک سیستم دیجیتالی این عملکرد را شبیه سازی می کند. پیاده سازی این قابلیت هزینه WDR را ندارد بنابراین دوربین با DWDR قیمتی مناسب تر از دوربین مداربسته با WDR دارد. اما نتایج بدست آمده از آن به مراتب کم کیفیت تر است و قابل مقایسه با نتایج WDR در دوربین مداربسته نیست.

  • مکانیزم HLC :

    آخرین مکانیزم ضد نور در دوربین مداربسته که می خواهیم در این مطلب درباره آن توضیح دهیم تکنولوژی HLC است. این مکانیزم نیز به مانند BLC در شرایط محیطی با اختلاف سطح نور زیاد برای بهبود کیفیت تصاویر عمل می کند. تنها تفاوت این فناوری این است که نور پس زمینه را در مقایسه با بخش های دیگر کاهش بیشتری می دهد و با این کار نقاط بسیار روشن را به خوبی پنهان می کند. شاید بتوان گفت که مهمترین کاربرد این تکنولوژی در دوربین های مداربسته پلاک خوان و خواند پلاک خودرو ها در شب است چرا که در شب نور شدید خودرو مانع دیده شدن پلاک خودرو می شود و در نتیجه قابلیت ضد نور HLC باعث می شود که پلاک خودرو با کیفیت مناسب خوانده شود. یکی از شرکت های مطرح دنیا که در ارائه فناوری های ضد نور در محصولات خود معرف شده است، شرکت هایک ویژن  (hikvision) چین است که در مدل های جدید این شرکت کیفیت این فناوری ها بسیار قابل توجه است.

دیگر راه حل ها

نصب خلاق دوربین مداربسته گاهی می تواند جایگزین فناوری های ذکر شده باشد. برای رفع مشکل ضدو نور در دوربین های مداربسته در هنگام نصب باید مکان دوربین به شکلی انتخاب شود که نور شدید به شکل مستقیم به دوربین مداربسته شما نتابد. با این حال در شرایط خاص که شما محل مناسب برای دوربین مداربسته پیدا نمی کنید بهتر است از قابلیت  wDR استفاده کنید تا تاثیر ضد نور خنثی شود.
بیشتر بخوانید:
ghaem بازدید : 53 سه شنبه 11 آبان 1400 نظرات (0)


تاثیر هوش مصنوعی بر صنعت دوربین مداربسته

کاربرد هوش مصنوعی در دوربین مداربسته: قرن 21 با انقلابات فناوری اطلاعات همراه شده است و فناوری اطلاعات نیز هر روز در جهت توسعه هوش مصنوعی و کاربرد آن در صنایع مختلف تلاش می کند. در چند سال اخیر شاهد گسترش اعجاب انگیز هوش مصنوعی در تولیدات شرکت های بزرگ تولید کننده تجهیزات نظارت تصویری و دوربین های مداربسته در جهان هستیم. برای مثال شرکت هایک ویژن بیش از صد راهکار نظارتی مبتنی بر توسعه هوش مصنوعی را تنها در یک سال اخیر توسعه داده است و این جریان در سال های آینده سرعت بیشتری نیز خواهد یافت. در یک کلام می توان چنین گفت که هوش مصنوعی یا artificial intelligence در حال ایجاد تغییراتی شگرف در دنیای سیستم های امنیتی و نظارتی و نحوه تعامل کاربران با این سیستم هاست. سوالی که می خواهم در این مقاله به آن بپردازم این است که، هوش مصنوعی چه خدماتی را می تواند به صنعت دوربین های مداربسته ارائه کند؟

نیاز به هوش مصنوعی Ai

با گسترش روز افزون استفاده از تجهیزات امنتیتی و دوربین مدار بسته در سطح شهرها موضوع عدم توانایی نیروی انسانی برای آنالیز حجم عظیم دیتاهای تولید شده به یک معضل اساسی برای سیستم های نظارتی تبدیل شده بود. این موضوع در یک دهه گذشته به پیشرفت هوش مصنوعی برای ورود به صنعت حفاظت و نظارت تصویری منجر شد و امروز شاهد این هستیم که بیشتر سیستم های نظارتی در اماکن مهم شهری و نظامی بجای استفاده گسترده از نیروی انسانی از سیستم های مجهز به هوش مصنوعی استفاده می کنند.

به طور کلی هوش مصنوعی اشتباهات انسانی را کاهش می دهد و به نیروهای امنیتی و نظارتی کمک می کنند که تصویر بهتری از محیط مورد نظرشان داشته باشند. از جمله قابلیت های مهم سیستم های مجهز به هوش مصنوعی در دوربین های مداربسته می توان به فناوریهایی مانند دوربین های حرارتی،دوربین های شمارش افراد، دوربین های پلاک خوان ، دوربین های تشخیص اشیا و … اشاره کرد. در ادامه به مهمترین قابلیت هایی که هوش مصنوعی به سیستم نظارتی تصویری ارائه می دهد اشاره هایی می کنیم.

 

جستجوی سریع تر

تصور کنید هیچ موتور جستجویی در اینترنت وجود نداشت. آنوقت مجبور بودید وارد یک صفحه اینترنتی شده و تمام محتویات آن را خط به خط بخوانید تا شاید بتوانید مطلب مورد نظر خود را پیدا کنید. کاری که سیستم های جستجوی امنیتی انجام می دهند شبیه همان کاری است که موتورهای جستجو می کنند. اپراتورهای امنیتی باید ساعت ها ویدیوهای ضبط شده را بررسی کنند تا بتوانند حادثه خاصی را که به دنبال بررسی بیشتر آن هستند پیدا کنند. این همان جایی است که هوش مصنوعی وارد عمل می شود.

از طریق هوش مصنوعی، شرکت هایی مثل هایک ویژن ( hikvision( در حال توسعه فناوری هایی هستند که جستجوی ویدئو را به سادگی جستجو در اینترنت تبدیل می کند. ابزارهایی که به عنوان موتور جستجوی ویدئوی پیچیده مبتنی بر هوش مصنوعی، به اپراتورها کمک می کند تا بتوانند خیلی سریع، شخص یا وسیله نقلیه مورد نظر را در تمام دوربین های مداربسته یک سایت جست و جو کنند.

بیشتر بخوانید: پک دوربین مداربسته  دوربین مدار بسته   نصب دوربین مدار بسته 

چگونه هوش مصنوعی به ما کمک می کند؟

فرض کنید که می خواهید دوربین های مداربسته یک مجتمع را برای پیدا کردن یک شخص مشکوک یا فردی گم شده جست و جو کنید و بفهمید که این شخص در چه زمانی کجا بوده است. با استفاده از هوش مصنوعی می توانید این جست و جو را ساده کنید و بر اساس خصوصیاتی مانند جنسیت یا رنگ لباس شخص به راحتی تصاویر مربوط را پیدا کنید. این موضوع زمان جست و جوی شما را به شکل اعجاب انگیزی کاهش می دهد و همین موضوع در مواقع اضطراری بسیار کاربردی و مهم است.

توجه دقیق و متمرکز

توانایی هوش مصنوعی AI در دوربین مداربسته در کاهش ساعات کاری به صرفا چند دقیقه هنگامی خود را به خوبی نشان می دهد که کاهش تدریجی بازه توجه انسانی را در نظر بگیریم. تمام اطلاعاتی که یک شخص در یک روز با آنها مواجه می شود را در نظر بگیرید. انسان معمولا به تمام اطلاعات توجه نمی کند زیرا بیشتر آن اطلاعات، بی ربط هستند؛ در عوض، اطلاعات را بر اساس اهمیت آنها اولویت بندی می کند و معمولا این کار را تنها با تمرکز بر اطلاعات و حوادثی که عجیب یا غیرمعمول هستند انجام می دهد.

کاهش هزینه نیروی انسانی

همانطور که در سطرهای قبل هم اشاره کردیم یکی از مشکلات نظارت تصویری با کمک نیروهای انسانی این است که به دلیل حجم بالای دیتا و تصاویر دوربین های مداربسته عموما خطاهای انسانی افزایش پیدا می کند و پرسنل حفاظتی توانایی رصد کردن تمام تصاویر را ندارند. بر اساس آمار انسان بعد از رصد کردن تصاویر دوربین مداربسته تنها بعد از بیست دقیقه بازه توجه اش به کمتر از یک چهارم کاهش پیدا می کند. این موضوع به معنی افزایش خطا و افزایش خطر های امنیتی خواهد بود. در این میان تکنولوژی های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی به اپراتورهای امنیتی کمک می کنند که حوادث مهم را در مرکز توجه خود قرار دهند.

با استفاده از تکنولوژی های مبتنی بر هوش مصنوعی شما نیاز به نیروی انسانی نظارتی نیز کاهش پیدا می کند و همین موضوع در میان مدت منجر به کاهش هزینه های نیروی انسانی در بحث نظارت تصویری نیز می شود.

علامت زدن صحنه های مشکوک

به عنوان مثال، فناوری مانند Avigilon Unusual Motion (UMD) با بهره گیری از هوش مصنوعی برای هوشمندسازی به صورت پیوسته یاد می گیرد که فعالیت های معمول در یک مکان کدامند، و از این طریق، هر نوع فعالیت غیرمعمول را شناسایی و برچسب گذاری می کند.

این امر باعث صرفه جویی در زمان شده و اپراتورها را قادر می سازد تا بتوانند به سرعت در حجم انبوهی از ویدئوها جستجو کرده و توجه خود را بر حوادث خاصی که نیاز به بررسی بیشتر دارند متمرکز کنند و از این طریق بتوانند سوالاتی مهمی مانند چه کسی، چه چیزی، کجا، و چه وقت را پاسخ دهند.

 

پیشرفت هوش مصنوعی دوربین مداربسته

در تصاویر ضبط شده مدیریت یک مجتمع و یا حتی سیستم های مداربسته شهری برای مدیریت هوشمند یک شهر ما با تجمیع تصاویر و داده هایی روبرو خواهید شد که به بیگ دیتا ها مشهور هستند. آنالیز این بیگ دیتا می تواند خروجی های ارزشمند و معنا داری در اختیار مدیران قرار دهد که در تصمیم گیری های آینده بسیار تاثیر گذار هست.

برای مثال مدیریت ترافیک شهرهای امروز برای کنترل و منع تردد خودرو ها در مناطق مختلف شهر عملا بدون دوربین های پلاک خوان امکان پذیر نیست. این دوربین ها توانایی ذخیره سازی و تردد میلیون ها خودرو در سطح شهر ها را امکان پذیر کرده اند و در مدیریت ترافیک هوشمند شهری نقش بسیار مهمی ایفا می کنند.

این امر نه تنها باعث تسریع پیگردهای قانونی می شود بلکه از طریق آن می توان در لحظه در مورد حادثه اقدام کرد. هنگامی که هوشمند سازی هوش مصنوعی AI در دوربین مداربسته فعال باشد می تواند به طور چشمگیری عملیات امنیتی را بهبود بخشد. از وقتی که تصویر برداری اچ دی، بخش جدایی ناپذیر دوربین مداربسته امروزی شده است، فناوری هوش مصنوعی Ai، آن را تبدیل به  عنصر اصلی در سیستم های امنیتی امروزی و آینده کرده است.

 

تعداد صفحات : 8

درباره ما
دوربین مداربسته / اخبار تکنولوژی های صنعت حفاظت تصویری / دوربین مدار بسته
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 71
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 77
  • بازدید ماه : 58
  • بازدید سال : 1,294
  • بازدید کلی : 8,191